EPIC4 Manual


pong

Uaktywnia się gdy client otrzyma odpowiedź na PING czyli, jak nietrudno się domyśleć PONG. :-) Inaczej mówiąc, server odbija piłeczkę, dzięki czemu możemy sprawdzić jakiego mamy laga.
PONG mogą wysyłać zaróno IRC servery (i o to nam chodzi) jak i inni lduzie (to jest nam niepotrzebne). Dlatego trzeba uważać, żeby brać pod uwagę tylko informacje pochodzące od IRC serverów.

$0kto wysłał PONGa, zwykle IRC server
$1do kogo PONG został wysłany, zwykle $0
$2Twój nick

Czasem, w zależności od wersji ircd czy sieci IRC, argumenty $1- mogą być różne.
Samo z siebie ON ping nic nie daje, najlepiej pokazać jego działanie na przykładzie 'lagomierza':


on ^pong "%.% *" {
   echo *** Twój lag to: $tdiff2(${time() - tmp.ping})
   ^assign -tmp.ping
}

alias lag {
   @ tmp.lag = time()
   /quote PING $time() $S
}

Powinno pokazywać Twojego laga, czyli np. coś takiego:

*** Twój lag to: 2s


Nie rozumiesz przykładu? Zobacz: $tdiff2(), Zasady Składni


Zobacz także: quote, ON raw_irc



Lista Named ONs Home Następny Paragraf