EPIC4 Manual


msg

Uruchamia się gdy client otrzyma jakiś MSG od jakiegoś ludzika (a nie od servera).

$0nick osoby wysyłającej MSG
$1-text


on ^msg * echo [$0!$userhost()] $1-

I po otrzymaniu jakiegoś MSG od 'Pikachu' zobaczymy:

[Pikachu!pika@pokemons.int] To jest jakiś MSG.


Istnieje blokada w cliencie zakazująca odpiwiadaniem MSG na inny MSG -- zamiast tego, client odpowie z uzyciem NOTICE. To ma zapobiegać powstawaniu zapętleń pomiędzy dwoma clientami.


on ^msg * msg $0 blah

Załadowanie czegoś takiego na dwóch clientach napewno spowodowałoby zapętlenie się ich: na MSG odpowiada MSG, który z kolei generuje następny MSG itd. Na na szczęście mamy wyżej rzeczoną blokadę.
Ale nie byłyby z nas niedobre misie, gdybyśmy nie szukali dziur w całym. Można to obejść tak:


on ^msg * quote PRIVMSG $0 :jakiś text

I tym sposobem na każdy MSG client będzie odpowiadał innym MSG.

Zobacz także: ON encrypted_privmsg, ON notice, ON send_msg



Lista Named ONs Home Następny Paragraf